Taobao – це найбільший Інтернет майданчик в Азії, який прагне стати найбільшим торгівельним майданчиком в світі. Цей мега портал працює за системою C2С, «Споживач для Споживача» — форма електронної торгівлі, яка полягає в продажі товарів і послуг між споживачами. Taobao складається з безлічі інтернетів-магазинів, що належать користувачам, де вони розміщують пропозиції про продаж тих або інших товарів. Товар відправляється поштою.
Девіз сайту Taobao — «НЕМАЄ СКАРБІВ, ЯКІ МИ НЕ ЗНАЙДЕМО, НЕМАЄ СКАРБІВ, ЯКІ МИ НЕ ЗМОЖЕМО ПРОДАТИ»
Заснованому Alibaba Group, створений для полегшення операцій між окремими споживачами і широким діапазоном продавців, такими як роздрібні продавці, оптові продавці, і ін.
На Taobao ви можете використовувати функцію пошуку, щоб знайти товари. У результатах пошуку можна порівняти ціни від різних продавців, відсортувати за ціною, по відгуках покупців, по кількості проданих товарів. Заснований в 2003 році, Taobao.com - неофіційно "найбільший торгівельний сайт в Азії", найбільший онлайн аукціон в китайському сегменті Інтернету, займаючи приблизно три чверті частки ринку, згідно дослідження iResearch.
У 2007 році Taobao займала 70% інтернет – торгівлі в Китаї і більше 80% ринку. До першого кварталу 2008 року на порталі Taobao було зареєстровано 62 мільйони користувачів, а об'єм операцій перевищив 18,8 млрд. юанів. Taobao є першим ресурсом, який вибирають багаточисельні користувачі Інтернету для початку бізнесу і для пошуку друзів в ході ведення бізнесу.
Taobao оголосила про плани протягом 5 років створити мільйон робочих місць, допомогти користувачам Інтернет знайти роботу і відкрити свою справу за допомогою Taobao. До 2007 року, Taobao створила більше двохсот тисяч робочих місць. У 2008 році об'єм торгівельних операцій на Taobao склав 99,96 млрд. юанів, в порівнянні з попереднім роком зростання склало 131%, що складає 1% від загальної кількості роздрібних продажів споживчих товарів в Китаї.
9 жовтня 2009 року денний оборот досяг рекордних 626 мільйонів Юанів, що приблизно рівний 94 мільйони доларів в день.
Сьогодні Taobao - найбільший роздрібний сайт в Китаї і єдина платформа для покупок, спілкування і обміну інформацією, що займає 78% внутрішнього споживчого онлайн ринку.
Taobao забезпечує якнайповніший асортимент побутової електроніки, одягу і аксесуарів, спортивних товарів і товарів для будинку. За станом на середину 2009 років на Taobao зареєстровано 145 мільйонів користувачів. У 2008 році група Алібаба оголосила про інвестування 700 мільйонів доларів США в Taobao в найближчі п'ять років.
Валовий об'єм операцій на Taobao в першій половині 2009 року склав 11 мільярдів 800 мільйонів долларів США. Згідно державної статистики оборот Taobao склав близько 1,4% загального об'єму роздрібної торгівлі Китаю в першій половині 2009 року.
Taobao розрахований перш за все на китайську аудиторію, тому ціни тут дивують, а інколи приголомшують. При цьому багато товарів, що реалізовуються через Taobao не китайського виробництва а, наприклад, японського або корейського. Але для китайського ринку японські виробники пропонують інші ціни, чим для ринку Європи або США. Це пов'язано з тим що в Китаї:
1. Зовсім інші об'єми продажів, ринок ширший, ніж в будь-якій іншій країні, тому отримуваний прибуток йде від кількості продукції, що реалізується.
2. Щоб конкурувати з місцевими виробниками, які пропонують аналоги, потрібно знижувати ціни.
На сайті www.taobao.com представлені всі товарні групи, які можна лише собі уявити:
Одяг і взуття (включаючи якісні копії будь-яких брендів).
Автозапчастини і аксесуари (включаючи оригінальні японські запчастини).
Електроніка (включаючи побутову техніку безпосередньо від виробника).
Спортивний інвентар і устаткування.
Будь-які інші товари.
Цінною особливістю сайту www.taobao.com є те, що на китайських ринках ціна на товари вища, ніж на Taobao. З чим це пов'язано?
Як і в будь-якому іншому інтернеті-магазині, понижені до мінімуму витрати на орендну плату приміщення для магазина, з/п продавцям, логістику і так далі. Багато китайських заводів і фабрики працюють негласно в нічні зміни, таку продукцію краще всього і найбільш оптимально продавати через www.taobao.com. Якість продукції при цьому залишається тією ж, але при цьому ціна значно знижується.
Taobao орієнтований для внутрішнього ринку Китаю, розрахунок ведеться лише в юанях. Тому клієнтам з інших країн, щоб придбати товар на порталі Taobao, потрібно удаватися до послуг посередників.